Widowmakers BBQ är ansluten till Gröna Punkten, nedan kommer en liten förklaring kopierad ifrån FTI hemsida (https://www.ftiab.se/242.html)
Den Gröna Punkten är ett varumärke som visar att förpackningsavgiften är betald i det land där förpackningen/förpackade varan saluförs. I Sverige är det FTI som har varumärkesrätten för Gröna Punkten.
Bakgrund
Den Gröna Punkten lanserades i Tyskland i början av 1990-talet. Där återfinns symbolen på förpackningar för att tala om att förpackningsavgiften har betalats för förpackningen inom Tyskland. Den blev därmed samtidigt en symbol för den tyska lösningen för insamling och återvinning av förpackningar.
Senare har man i andra länder börjat använda varumärket som ett kvitto på att förpackningsavgifterna är betalda, även om stora olikheter finns mellan länderna.
För närvarande används Gröna Punkten i 24 länder inom Europa och är ett av världens mest använda varumärken.
referens: https://www.ftiab.se/242.html